Enkel og sunn fiskemiddag på 30 minutter

Ovnsbakt torsk med pesto på en seng av grønnsaker! Så godt, og så enkelt! Oppskriften er sunn, mettende og enkel – stort sett alle kan få det til!

Sliter du som mange andre med å få i deg nok fisk? Helsedirektoratet anbefaler at du spiser fisk til middag 2-3 ganger i uken, samt noe fisk som pålegg. Totalt skal dette utgjøre 300-450g ren fisk i uken, noe langt fra alle får i seg. Det behøver nemlig ikke være vanskelig, dyrt og ta lang tid;

Oppskrift

♥ mager fisk (torsk, sei, lyr, abbor..)
♥ pesto (rød eller grønn)
♥ valgfri mengde grønnsaker
♥ matolje
♥ salt og pepper

Hele oppskriften kan varieres etter hvor mange personer som skal spise, her har jeg laget for én person. Smør inn en passende form med olje etter hvor mange porsjoner du planlegger å lage. Kutt opp ønsket mengde grønnsaker, jeg liker godt gulrøtter, løk, brokkoli, paprika og blomkål. Igjen – du velger selv hvor mye du ønsker å ha i. Krydre grønnsakene med litt salt og pepper. Legg fiskefiletene (jeg bruker som regel torsk) på sengen av grønnsaker og mariner dem med enten grønn eller rød pesto etter smak og behag. Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca. 20 minutter, eller til fisken er ferdig.

image3

Enjoy! ?

One thought on “Enkel og sunn fiskemiddag på 30 minutter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *