Havrepannekaker

Havrepannekaker passer både til frokost, lunch og kveldsmat, og er spekket med sunne råvarer. Selv om de tradisjonelle ingrediensene som hvetemel og sukker er byttet ut med henholdsvis havregryn/mel og banan, smaker de helt fantastisk, og gir nok energi til både liten og stor i en travel dag med mye aktivitet!

Oppskriften jeg bruker her har jeg brukt så lenge jeg kan huske, men varierer den etter hva jeg har tilgjengelig. Det finnes veldig mange ulike variasjoner på disse godbitene, og de kan egentlig lages så lenge man bare har egg og banan tilgjengelig. Dersom du bruker havregryn får pannekaker som gjerne ser litt “grovere” ut, mens om du bruker havremel vil de få et mer lappeaktig og “fint” preg. Begge to smaker like godt! Oppskriften gir ca. 4 lapper. Pannekakene overlever fint i kjøleskapet et par dager dersom du ikke greier å spise alle på en gang.

Skjermbilde 2016-04-12 kl. 11.02.34

Oppskrift

♥ 1 egg
♥ 1 banan
♥ 1 ts bakepulver
♥ 2 toppede ts mager kesam
♥ havregryn eller havremel

 

Mos bananen med en gaffel og knus egget i skålen med bananen. Rør sammen. Tilsett bakepulveret og kesamen. Spe på med havregryn/mel til røren får en fast konsistens (ca. 1-3dl). Stekes på middels varme, og toppes med frukt, vaniljekesam og/eller bær.

Enjoy! ?

image3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *