Frokostmuffins

En kjempegod og veldig enkel måte å tilberede eggene på. Passer like god til frokost som til lunch, og vil definitivt gi en gøy twist på den vanlige frokostomeletten.

 

For å øke metthetsfølelsen kan det være lurt å ha en proteinkilde til hvert måltid, og egg er supert til nettopp det! Med sine 7g protein per egg står dette for 12% av det totale proteininntaket for en normalvektig, voksen  person! Det skader vel heller ikke at dersom frokostmuffinsene tilberedes med bare grønnsaker vil hver “muffins” gi under 90kcal! Med andre ord et supert alternativ til de som ønsker å passe vekten.

 

Slik gjør du

  • Kutt opp de grønnsakene du vil bruke og legg dem i muffinsformene. Her er det brukt paprika, brokkoli, rød løk, avokado og noe kyllingskinke.

  • Knekk ett egg over hver muffinsform. Krydre med ønskede krydder. Her er det benyttet litt salt, pepper og chillikrydder.

  • Stekes midt i ovnen på 180 grader i ca. 30 minutter.

    Spis gjerne sammen med en salat og noen skiver grovt brød.

image2

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *